Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı
Uzmanlık Öğrencisi Danışmanlık Sistemi
Danışmanlık sisteminin amacı nöroloji uzmanlık öğrencisi olarak eğitime başlayan araştırma görevlilerini akademik ve mesleki olarak desteklemek ve yönlendirmek, akademik eğitimleri süresince psikososyal yönden destek sunmaktır.
1. Uzmanlık eğitimine başlayan her bir uzmanlık öğrencisine göreve başladıktan en geç üç ay içinde danışman öğretim üyesi atanır.
2. Danışman, nöroloji öğretim üyeleri arasından sıra gözetilerek belirlenir.
3. Danışman, tez hocası olmak zorunda değildir.
4. Danışman, uzmanlık öğrencisine nöroloji uzmanlık eğitim programı hakkında bilgi verir, tıp fakültesi dekanlığı tarafından düzenlenen uyum programına katılımını kontrol eder.
5. Danışman öğretim üyesi, danışmanlığını yaptığı uzmanlık öğrencisinin akademik başarılarını (sınav, performans vb) takip eder, mesleki gelişim ve kariyer konularında bilgilendirme ve rehberlik yapar,
6. Uzmanlık öğrencilerinin eğitim ve eğitim ile bağlantılı diğer konulardaki sorunları hakkında bilgi edinir,
7. Uzmanlık öğrencisinin, en az altı ayda bir yapılan genel bilgi değerlendirme sınavları, hasta başı yapılan mini sınavlar vb. gibi sınavlar yanı sıra klinik içi performans başarısızlığı var ise bunun nedenlerini belirleyerek çözüm önerileriyle birlikte eğitim sorumlusuna iletir. Gerekli hallerde anabilim dalı başkanı ve eğitim sorumlusunu bilgilendirmek koşulu ile sosyal ve psikolojik rehberlik hizmeti almak üzere ilgili birimlere yönlendirir,
8. Uzmanlık öğrencisinin uzmanlık eğitim süresi boyunca en az biri tercihen özgün araştırma makalesi olmak üzere iki Türkçe veya bir Türkçe bir İngilizce dilde yazılmış makale üretmesine katkı sunar,
9. Uzmanlık öğrencisinin uzmanlık eğitim süresi boyunca 2 yılda bir Ulusal Nöroloji Kongresi, bir kez olmak kaydıyla İnme Akademisi, EEG-EMG kongresi, Nöromusküler hastalıklar, Epilepsi, Hareket bozuklukları, Demiyelinizan hastalıklar, Uyku Bozuklukları, Başağrısı Kış Okulu, Nörogenetik-Nörometabolizma kongre/sempozyum/toplantıları gibi etkinliklere bildirili olmak koşulu ile katılım konusunda rehberlik yapar.
10. Uzmanlık öğrencileri her ayın son günlerinde danışmanları ile ortaklaşa belirleyecekleri gün, saat ve yerde bir araya gelerek mesleki gelişim ve planlamalar, varsa problemler hakkında görüş alışverişinde bulunur. Bu görüşmede asistan karnesi danışman tarafından dikkatle gözden geçirilir, eksik bilgi ve belgeler varsa uzmanlık öğrencisinin tamamlaması sağlanır.
11. Gerekli hallerde anabilim dalı başkanı bilgisi dahilinde uzmanlık öğrencisi(leri) ile ilgili her türlü mesleki ve sosyal problemler ve çözüm önerileri eğitim sorumlusu ile birlikte diğer eğiticileri bilgilendirmek, görüş ve önerilerini almak üzere rapor haline getirilerek akademik kurula sunulmak üzere raporlaştırılır.